برای ترسیم سقف در Revit از گزینه Floor  استفاده می شود.

پس از ترسیم دیوارها برای رسم کف طبقات ابتدا در یکی از Level های مورد نظر در بخش Floor Plans قرار بگیرید و از Tab بالای صفحه قسمت Architecture گزینه Floor را انتخاب نمایید تا دستورات مربوط به آن در قسمت Modify | Create Floor Boundary فعال شود.

از بخش Draw و با هر یک از گزینه ها می توانید کف طبقات را ترسیم نمایید. (در اینجا برای نمونه از گزینه Pick Line استفاده می شود.)

پس از انتخاب گزینه Pick Line نشانگر Mouse را بر روی لبه های دیوار ترسیم شده قرار دهید؛ سپس کلیک کرده تا خط کف طبقات ترسیم شود. این کار را دور تا دور دیوارها انجام دهید؛ توجه داشته باشید محیط ترسیم کف باید بسته باشد در غیر این صورت کف طبقه ترسیم نخواهد شد.

بعد از ترسیم تمامی خطوط کف طبقه مورد نظر از بخش Mode گزینه Finish را انتخاب نمایید.

 

اگر بعد از ثبت نهایی با پیغامی از Revit همانند آنچه در تصویر مشاهده می نمایید روبه رو شدید می توانید با انتخاب گزینه Yes دیوارهای داخلی را به کف طبقه ترسیم شده Attach  نمایید؛ یعنی ارتفاع دیوارهای داخلی در صورت هم سطح بودن با کف ترسیم شده ارتفاع شان تا زیر کف طبقه کاهش پیدا می کند. (از نظر ترسیم فنی این حالت شیوه صحیح است.)

 

 

برای اینکه در طبقات بالاتر لبه دیوارهای ترسیم شده داخلی یا خارجی در نمای سه بعدی (3D) نمایان نباشد بهتر است از قسمت Modify بخش Geometry از گزینه Join استفاده نمایید.

 ابتدا گزینه Join را انتخاب و بر روی کف طبقه ترسیم شده کلیک کرده و سپس بر روی دیوارهای داخلی یا خارجی کلیک نموده تا کف ترسیم شده با دیوار انتخابی Join شود.

در صورت نیاز به تکرار این کار می توانید از قسمت Ribbon گزینه Multiple Join (در حالت پیش فرض غیر فعال است) را فعال نموده که در این صورت با یک بار انتخاب کف؛ به صورت متوالی بر روی دیوارها کلیک کرده تا دستور Join انجام شود.

اگر در ترسیم کف طبقات بالایی؛ دیوارهای داخلی طبقات پایین مشخص بوده و باعث تداخل در ترسیم دیوارهای طبقه فعلی که در آن قرار دارید می شد می توانید بعد از قرارگیری در Level مورد نظر از قسمت Properties بخش Underlay گزینه Range Base Level را بر روی None قرار داده تا دیوارهای طبقات پایینی دیگر مشخص نباشند.