برای ترسیم سقف کاذب از گزینه Ceiling استفاده می شود.

در صورت ترسیم سقف کاذب ابتدا باید از قسمت Project Browser و بخش Ceiling Plan در یکی از Level های آن قرار بگیرید.

 

 

بعد از قرار گرفتن در Level مورد نظر بر روی گزینه Ceiling کلیک کرده که در این حالت در قسمت Ribbon دو گزینه  Automatic Ceiling  و  Sketch Ceiling فعال می شود. (در قسمت Properties می توانید نوع و ابعاد سقف کاذب را مشخص نمایید.)

 

 

با انتخاب گزینه Automatic Ceiling نشانگر Mouse را داخل محدوده دیوار ترسیم شده قرار داده که در این حالت خط کم رنگی (معمولا به رنگ قرمز) دور محدوده دیوار ترسیم شده مشخص می شود و با یک کلیک سقف کاذب ایجاد می شود. پس از انتخاب گزینه Ceiling و فعال شدن گزینه های مربوط به آن در قسمت Properties در بخش Height Offset  می توانید ارتفاع سقف کاذب را تغییر دهید.

 

 

اما با انتخاب گزینه Sketch Ceiling  در قسمت  Ribbon  گزینه های مربوط به Draw   فعال می شود که در این صورت می توان با انتخاب هر یک از گزینه ها به صورت دستی و به شکل دلخواه سقف کاذب مورد نظر خود را ترسیم نمود.

 

 

شما می توانید پس از ترسیم خطوط کناری سقف کاذب گزینه Pick Line را انتخاب کرده و سپس در بخش نوار ابزار پایینی گزینه Offset نمایان می شود که به صورت پیش فرض عدد آن صفر (0.00) است. با تغییر دادن این عدد و وارد کردن اندازه مورد نظر خود نشانگر Mouse  را بر روی خط سقف کاذب ترسیم شده قرار دهید تا خط چینی با فاصله ای که در بخش Offset مشخص کرده اید نسبت به خط ترسیم شده قبلی نمایان شود و با کلیک کردن خط رسم می شود.

(با قرار دادن Mouse بر روی خط سقف کاذب ترسیم شده و با فشردن دکمه Tab کیبورد تمامی خطوط ترسیم شده به صورت یک پارچه انتخاب و به صورت خط چین مشخص می شود). در نهایت با انتخاب گزینه Finish ترسیم خود را ثبت نمایید. با این کار سقفی با فاصله مشخص نسبت به دیوار کناری ترسیم شده به صورتی داخل فضا خالی است و فقط در کناره ها سقف کاذب ایجاد می شود.

 

 

 

 

برای تغییر ضخامت سقف کاذب؛ ابتدا سقف ترسیم شده را انتخاب کرده و سپس در قسمت Properties گزینه Edit Type را برگزینید تا پنجره مربوط به آن فعال شود. در این بخش برای اینکه سقف کاذب ترسیم شده پیش فرض Revit تغییر پیدا نکند از آن یک Duplicate به نام دیگری تهیه کرده تا تغییرات اعمال شده بر روی آن انجام شود.

 

 

 

سپس از قسمت Construction بخش  Structure  گزینه Edit  را انتخاب کرده تا پنجره مربوط به Edit Assembly فعال شود. در گزینه Structure زیر مجموعه Thickness می توانید ضخامت سقف کاذب را تغییر دهید.